Trening za rušenje granica i barijera Datum objave: 10.03.2017

Na treningu čujemo: ,,Ne mogu!", ,,Strah me!" i ,,Ne znam". Normalno je bojati se ili osjećati nesigurnost. Upravo je zato važno ponavljanje i vježba istih situacija na treningu – kako bismo se tog straha oslobodili. Npr., kod većine žena postoji barijera, ne žele udariti u fokuser ili „markirati“ (dotaknuti dio tijela kojemu je upućen udarac). Takva zapreka često stvara još veće frustracije jer bez pravilne reakcije tehnika ne uspijeva.

Iako smo „nježniji spol“, kada je riječ o samoobrani, moramo se odvažiti grublje i odlučnije reagirati. Na ulici to znači boriti se za život. Na treningu to znači dati svoj maksimum na svakoj vježbi, ali s punom zaštitnom opremom i u sigurnim uvjetima. Trening je koncipiran tako da se znanje metodički usvaja. Bitno je znati procijeniti kada, kojoj mjeri i na koji način pokazati grubost.

Na treningu nema potrebe za strahom. Lako je to reći, a teže napraviti, Svi nose određene strahove i barijere kojih se riješavaju pokušajima, treninzima, uspjesima. Niste same i znamo kako vam je! Svaka od nas rušila je vlastite granice i postizala više nego što može. Svaka od nas može to i ubuduće. Možete onoliko koliko si same zacrtate. Zato, sa sigurnošću mogu reći da, kada uđete u dvoranu - možete se riješiti svojih strahova jer je to mjesto gdje ćete u najsigurnijem okružju rušiti svoje granice.

Želite li se stvarno naučiti obraniti? Nakon metode i znanja kojeg vam instruktor(ica) pruži, dalje sve ostaje na Vama. Dati svoj maksimum na treningu znači graditi pravilnu svijest o napadima i obranama te učiti svoje tijelo reakcijama na podražaje stresne okoline. To i je krajnji cilj – savladati samoobranu tako da u stresnoj situaciji uspijete reagirate na pravilan način bez razmišljanja, jer vremena za razmišljanje najčešće i nema, ima samo vremena za prirodnu reakciju.

Vrijeme je da nadvladate svoje mentalne barijere, prije svega shvaćanjem da ih svi imaju i da niste jedine. Zatim, pouzdajte se u svoje instruktore i koristite svaki trenutak za što veći napredak.

Irena Hranjec, instruktorica Krav Maga centar Zagreb

Pročitaj i:

Kako se nositi sa stresom?

Reakcija tijela u opasnosti

Konfliktna komunikacija