Skeniranje Datum objave: 04.04.2017

Misao koja se tjednima stalno ponavlja:  Obrana i skeniranje.

Ovog je tjedna naglasak na skenirajte! Taktički pristup svakom sukobu uključuje tri faze: 

  • pre-fight
  • fight
  • post-fight

Odnosno, fazu borbe i sve što se događa prije i poslije konfrontacije.

Borbenu fazu ste imali prilike upoznati u posljednjih 12 tjedana kroz prikazane tehnike. Da zaokružimo priču, moramo prvo naglasiti da se svaki od napada koje smo proteklih mjeseci prolazili može izbjeći. U tom, najjednostavnije rečeno, leži pre-fight princip. Ideja je da pokušate izbjeći sukob razgovorom, odnosno verbalnom prevencijom. Ako to ne uspije, postoje i fizičke prevencije koje možete koristiti, a koje se također uvježbavaju u treningu. Da budemo dosljedni i do kraja istiniti, prevencija je vaše najbolje oružje, a tehnike samoobrane koristite tek kad se napad već dogodio i nema drugog izlaza. Dakle, nemojte šakama reagirati na probleme koji se mogu riječima elegantno zaobići.

No, post-fight je u fokusu ovog tjedna. Bolje rečeno, prva stvar koju radite nakon što ste se obranili od napada. Zašto skeniramo? Dakako, zbog vlastite sigurnosti. Ako ste sigurni da vam od inicijalnog napada(ča) više ne prijeti opasnost, ključno je osigurati se da ne postoji i sekundarni izvor opasnosti. Česti su, primjerice, napadi većeg broja osoba na jednog/jednu ,žrtvu'. A drugi se napadači mogu aktivirati tek ako prvi nije uspio u svojoj namjeri. Zar nije glupo obraniti se i onda dobiti po leđima ili potiljku samo zato što niste pogledali oko sebe, niste skenirali? Postoje dvije osnovne vrste skeniranja: pasivno i aktivno.

Pasivno skeniranje koristite u samoj fazi borbe. Neovisno o broju napadača koji može varirati, ideja je ista. Morate se kretati i pratiti, ne skidati oči s izvora opasnosti. Obično, ako to situacija i okolina dopuštaju, kretanje će biti kružno. Na taj način mijenjate svoj položaj u odnosu na napadača, ali istovremeno i kut iz kojeg možete promatrati i neposrednu okolinu. Ova je vrsta skeniranja posebno važna u situacijama s više napadača. Princip nalaže da se ni u kojem trenutku ne smijete naći okruženi. Dakle, kretanje i skeniranje! Na višim se stupnjevima utreniranosti polaznici potiču da koriste svoj periferni vid (kod obje vrste skeniranja) kako bi ranije uočili opasnost.

Aktivno skeniranje radite u post-fight fazi. Kad ste odbili inicijalni napad, možete skrenuti pogled s napadača i skenirati okolinu. Više je razloga zašto to moramo(!) raditi, ali onaj najvažniji je najčešće da bi spriječili mogućnost da nas iznenadi drugi napadač. Osim toga, možete skenirati kako bi pronašli najbrži izlaz i pobjegli iz opasne okoline, da bi pronašli pomoć ili pomogli nekom drugom tko se nalazi u opasnosti, da bi pronašli priručna sredstva koja možete upotrijebiti kao oružje itd. Ali skenirati moramo, nema smisla kretati se unatrag ako nismo svjesni prepreka. Pogled, okretanje glave u svim smjerovima, promjena položaja tijela, sve uz oprez i spremnost na reakciju. Tek kad je opasnost minula, spuštaju se ruke i izlazimo iz posljednje faze sukoba. Post-fight faza uključuje i neke druge elemente poput pružanja pomoći ozlijeđenima ili pozivanja policije, no godina ima dovoljno tjedana da bi sve stigli pokriti.

Zasad samo ne zaboravite skenirati, naučite svoje tijelo da to radi automatski jer skeniranjem tražimo dvije stvari, novi problem (druge napadače, prepreke i sl.) i rješenje (izlaz, predmete pogodne za obranu i sl.)

Pročitaj i

reakcija

problem kao dobra stvar?