Partner na treningu Datum objave: 07.03.2017

Nedavno smo na e-mail dobili polaznikovo pitanje. Odgovoreno mu je, ali nas je pitanje ponukalo da se javno posvetimo problematikom partnera u treningu. Polaznika je konkretno zanimalo kako se postaviti prema kolegi s kojim redovito trenira, a koji ga stalno nehotice udara. Da odmah uklonimo ovaj problem s puta, reći ćemo sljedeće:

,,Ako partner nehotice stalno udara, recite mu da prestane. Ako ne prestane, radite s nekim drugim."

Jedna je od mogućnosti i da problem izložite instruktoru ili instruktorici, no - ako samo nastavite šutjeti - nastavit će se i udarci.

Na treningu svi su polaznici zaštićeni i nitko nema pravo drugoga udarati. Naravno, postoje i treninzi na kojima je - prema sadržaju kurikula - malo jači kontakt dozvoljen i poželjan. No, za takve je treninge potrebno imati kompletnu zaštitnu opremu (MMA i boksačke rukavice, štitnici za genitalije i potkoljenice, guma za zube). Problem je što veći broj polaznika, iz straha da će ispasti mlakonje, često ne žele prijaviti da od određenih kolega redovito primaju udarce. Prihvatite ovaj savjet: Pustite razne priče! Niste fokuser! Nikad nemojte smetnuti s uma da u takvim slučajevima nije problem u Vama, već u partneru koji nije svladao pravilno markiranje udaraca. Ako se radi o nekom tko trenira dulje vremena, onda je problem (njegov ili njezin) još i veći. U nekoj krajnosti, ako postoje osobe koje namjerno udaraju svoje partnere tijekom treninga, takvi nemaju što raditi na Krav Maga treninzima i na koncu će biti udaljeni iz grupe. S druge strane, ako ponekad i dobijete nekakav slučajan udarac, nemojte dizati paniku. To je normalno i sve dok se ne ponavlja često i ne dovodi do ozljeda, morate prihvatiti da ćete s vremena na vrijeme otići kući s pokojom modricom.

Pa, kako vam onda partner može pomoći u treningu? Ili, kako vam može odmoći? Često čujemo od polaznika da partner „pogrešno napada“. Na ulici nema pogrešnog i pravog napada, jednostavno nema pravila. Kad uvježbavamo tehnike, poželjno je da napadi budu pravilni jer moramo učiti polako. U stresnim igrama, ipak, naglasak je na snalažljivosti. Uostalom, ako se znate obraniti od „dobrog“ napada, „loš“ neće predstavljati nekakav veliki problem, zar ne? Imajte uvijek na umu da, kad vježbate tehnike samoobrane, istovremeno vježba i jedan i drugi partner. Jedan vježba napad, npr. pravilan udarac rukom ili nogom, dok drugi vježba obranu.

Svaki je segment treninga podjednako važan. Koliko su važne obrane od napada, toliko su važne i vježbe snage. Bitne su obrane od napada, a važno je biti dobar napadač. Ako već trenirate u nekom od naših klubova, vjerojatno ste dobro upoznati s konceptom o napadu kao najboljoj obrani.

Partneru ćete ipak najviše biti zahvalni kad dobro „stisne“ na treningu. Daleko od toga da itko mora zapravo udariti svom snagom. Ali moramo jedni druge testirati i izvući najbolju obrambenu reakciju. Sve dok se osjećate ugodno tijekom treninga, sporo ćete napredovati. Nema tu prevelike filozofije: Krav Maga jest jednostavna za učenje, ali to ne znači da se ne morate potruditi. Baš naprotiv, što veći trud ulažete, bolji ćete biti u konačnici. Uostalom, pisali smo već o tome, pa pronjuškajte malo po našim starim tekstovima. Ako trebate oko nečeg više pomoći, nešto trebate dulje uvježbavati, nemojte se sramiti partneru reći da prilagodi napad, da uspori ili da, u nekim slučajevima, napada žešće.

Izvucite iz sebe maksimum jer ulica neće pokazati milost.

Vaš partner je važan faktor u treningu. Bez dobrog napadača, teško ćete se naučiti kvalitetno obraniti. Također, pokušajte što češće mijenjati partnere. Ipak smo svi različiti, pa je dobro da iskusite raznovrsnije napade. Neki će biti viši, neki niži, nekad ćete moći raditi s nekim tko je vidno bolji ili lošiji od vas itd... Iz svakog napada i od svakog partnera pokušajte izvući maksimum. Ipak, na kraju priče, nema tog partnera koji će trening odraditi umjesto vas. Dakle, koliko znoja uložite, točno toliko će vam se i vratiti. I za kraj se vraćamo na početak. Ako vas partner konstantno udara, recite mu da prestane ili nađite nekog drugog s kim ćete raditi. Niste fokuser!

Pročitaj i:

Reakcija na strah

Konfliktna komunikacija

Samoobrana vs. nasilje