Vizualizacija Datum objave: 17.08.2017

Zamisli nasilnu situaciju u različitim stadijima i s različitim razrješenjima. Prvo, dopusti svom zamišljenom napadaču da uspije u svom naumu. Vidi sebe ,,ozlijeđenog". ,,Osjeti" napad, ozljedu i bol, kao da ,,gubiš” u samom napadu. Odradi to jednom ili dvaput, pa nastavi zamišljati napade, u sporom pokretu ili u uobičajenoj brzini (pamti što više detalja i pokreta), pa budi u sve boljem položaju i neka ti izvedba bude sve bolja. Kad zamišljaš situaciju, primjenjuj sve učinkovitije obrane, a kontraudarce izvodi sve brže i snažnije.

Pobjednik

Cilj treninga je da se uspiješ vizualizirati kao pobjednik, da iznova svladavaš napadača učinkovitim obranama i kontraudarcima. Većina fokusa treba biti na vizualizaciji sebe ,,pobjednika" kako bi tu ideju imao na svom umu, da bi mogao povećati mogućnosti da ti se to dogodi i u stvarnom životu. Ideja o tome da možeš ,,izgubiti” i da te netko može ozlijediti, umanjit će tvoj strah od ozljede, a tako ćeš znatno poboljšati sposobnost funkcioniranja pod pritiskom. Jednom kad dostigneš stadij u kojem si nadvladao napadača u svojoj mašti, onda nastavi sa zamišljanjem drugog napada, druge situacije, drugog napadača.

Zamišljeni napad

U naprednim stadijima mentalnog treninga, trebaš zamisliti cijeli napad, s nastavkom napada, protiv jednog ili više napadača. Možeš kombinirati zamišljanje s realnim fizičkim pokretima. To znači da vizualiziraš napade, pokrete i ponašanje zamišljenog napadača (ili više njih), a fizički izvodiš potrebne obrane, kontraudarce, iniciraš napade, mijenjaš taktike. Budi ,,svjestan" osoba oko sebe, a ,,gledaj” i koje su reakcije napadača na tvoje pokrete. Izvodi sve pokrete polagano i obrati pozornost na detalje. Zamišljanje borbe važno je zato što stvara uzastopne pokretne slike i scenarije.

Isto vrijedi u obrnutoj situaciji, tj. svaki obični trening s tehnikama i taktikama obrana i sva borba prsa o prsa također ti pomaže u mentalnom treningu jer poboljšava tvoju spremnost. Kad treniramo fizički, onda nam i mozak trenira.

  • Što je veći psihički i fizički stres u treningu, to bolje.
  • Što je trening sličniji stvarnosti i uključuje više realnih uvjeta i okružja, to je bolja priprema.

Mentalni trening osobi koja trenira podiže razinu agresije, odlučnosti, upornosti, hrabrosti i samokontrole.

Iako je mentalni trening bitan, opet je tijelo to koje u konačnici izvodi pokrete koji će spasiti tvoj život ili život ljudi iz tvoje okoline. Zato budi sve bolji u svojoj kondicijskoj pripremi, a posebno jačaj svoju sposobnost da apsorbiraš napad i ignoriraš bol.

Rezultat toga:

  • tvoje jače samopouzdanje
  • spremna obrana od napada
  • nema oklijevanja i nepotrebnih distrakcija

Tekst je preuzet iz Krav Maga instruktorskog priručnika.