Mentalni trening Datum objave: 03.08.2017

Mentalni trening ključan je dio Krav Maga treninga koji ima 4 aspekta:

1) Treniraj   pod stresom

Kad treniraš, onda pripremaš um da se nosi sa stresom koji nose nasilni sukobi. Riječ je o osjećajima boli, bijesa, straha (strah za vlastitu sigurnost, dobrobit drugih ljudi ili imovinu), ali i potrebi da se ne osjećamo ugroženi. Ako ne treniraš s tim na umu, onda ćeš u opasnosti reagirati emotivno, a to ti umanjuje mogućnost procjene situacije i pravilne reakcije na nju. Presnažan mentalni odgovor potisnut će fizičku reakciju tijela i izvedba će biti na niskoj razini.

2) Poboljšaj   tehniku

Mentalni trening služi ti da poboljšaš svoj fizički trening. Vizualizacija je alat koji koristimo za smišljanje scenarija koje je teško prakticirati u stvarnosti. Vježbe za opuštanje i koncentraciju pomažu ti za optimalnu izvedbu u treningu te u stvarnom sukobu i borbi. Na osnovnoj razini, koristi te alate za pravilnu izvedbu tehnike.

3) Kontroliraj   osjećaje

Najteži aspekt mentalnog treninga je razvoj osobe i kontrola osjećaja. Želiš razviti mentalnu disciplinu da reagiraš pravilno i da nadiđeš svoje osjećaje (koji bi te možda naveli da nešto drukčije napraviš). Važno je prilikom borbe ne reagirati prema svojim osjećajima (npr. strah, ljutnja, tjeskoba). Bitno je disciplinirano i fokusirano procijeniti situaciju. Istovremeno treniraš agresivnost, odlučnost, hrabrost i iz opuštenog stanja (iz nepovoljnog položaja i uobičajeno opuštenog uma) prelaziš u spremni borbeni stav.

4) Stvori si željeni mentalni sklop

Treningom ćeš potaknuti um da povezuje određene pokrete tijela sa željenim stanjem pobjednika i izvedbom na visokoj razini. Cilj je stvoriti mentalno stanje u kojem si odradio fizički pokret ili akciju, odnosno vratiti se u to mentalno stanje kad se ta akcija bila dogodila u drugom vremenu ili situaciji.