Ojačajte imunološki sustav Datum objave: 26.02.2017

Zimi često u prehranu ne unosimo dovoljno mikronutrijenata poput vitamina i minerala, k tome smo i izloženi niskim temperaturama zbog kojih posežemo za tonama i tonama papirnatih maramica i lijekova. Razdoblje je viroza, prehlada i pada imuniteta, a za osobe koje imaju poteškoća s alergijama bliži se i najdraže doba godine - PROLJEĆE.

Kao što se tijelo za ljeto gradi u zimi, tako se i imunološki sustav za proljetne alergije gradi mjesecima ranije. Evo kako podići imunitet prirodnim receptima:

  1. DOMAĆI LIMUN – limunov sok obiluje vitaminom C za koji svi znaju da je jak zaštitnik imunološkog sustava. Osim vitamina, limunova kiselost (pH vrijednost) razvija zdrave bakterije u tijelu te tako štiti od razvoja štetnih bakterijskih i virusnih djelovanja. 
    Kako koristiti? Limun može zamijeniti ocat za salate, možete ga dodavati u čaj i razne napitke ili si pripraviti limunadu. Ukoliko imate nešpricane domaće limune, a niste ljubitelji kiselog okusa limunade, preporučam i nasjeckati na tanke kolutiće i ubaciti u bocu vode. Tako će svako novo punjenje vode imati blagi okus limunade, a vi ćete se opskrbiti potrebnom tekućinom i vitaminima!
     
  2. PREPELIČJA JAJA – po svojoj hranjivosti jedno jaje japanske prepelice može zamijeniti 4 jaja domaćih koka. Prepeličja jaja bogata su vitaminima, mineralima i esencijalnim aminokiselinama. U sebi sadrže 5x više fosfora, 8x više željeza, 6x više vitamina B1 i 15x više vitamina B2 od kokošjih jaja. Dobra su za liječenje visokog krvnog tlaka, bronhijalne astme, migrena, dijabetesa, anemije te za jačanje imuniteta. 
    Kako koristiti? Uzimajte ih ujutro na tašte, otprilike mjesec dana. Prva tri dana po tri jaja,a zatim po pet. Prepeličja jaja najjači učinak imaju sirova, a ukoliko ne podnosite okus možete ih ubaciti u jutarnji shake te tako okus nećete ni osjetiti. Osim sirove upotrebe za imunitet i zdravlje, preporučam da ih okusite i pri domaćoj izradi kolača, kruha ili jednostavno „na oko“ umjesto kokošjih. 
     
  3. MED I CIMET – i med i cimet imaju vrijedna svojstva za ljudski organizam, a kad se pomiješaju dobivamo sjajni pripravak za naše zdravlje. Bolesti srca, artritis, neplodnost, kolesterol, zubobolja, gubitak kose, prehlada, imunitet...možemo nastaviti brojni niz, kao i različite načine priprave. Konstantna upotreba poboljšava krvna zrnca koja nas štite od bakterija i virusa. 
    Kako koristiti? ¼ žličice cimeta + žlica meda, zadovoljit će vašu želju za slatkim, a time i pomoći vašem imunitetu i prehladi.
     
  4. CRNO VINO – ova informacija zacijelo će oduševiti mnoge. Crno vino pomaže u suzbijanju štetnih bakterija, jača imunitet i spriječava bolesti krvožilnog sustava. No ipak ne smijemo pretjerivati u količinama jer pretjerana upotreba donosi oštećenja jetre i slabljenje imuniteta. 
    Kako koristiti? Maksimalno jedna čaša dnevno.
     
  5. VODA, KRETANJE, POZITIVNO KRUŽENJE – iako smo već mnogo puta naglašavali vrijednost dovoljne konzumacije vode, vrijedi ponovno napomenuti njene važne učinke:
  • čisti tijelo od bakterijskog i parazitnog djelovanja
  • omogućava kvalitetnu hidrataciju stanica
  • umanjuje glavobolje, stres i umor
    Tjelovježba je također bitan dio svakodnevice, a usko je povezana i sa zadnjom točkom „pozitivno okruženje“, Naime drevna izreka „U zdravom tijelu – zdrav duh“ potvrđuje svoje pravilo i danas: ukoliko provodite dane u sjedećem položaju i u stresnoj okolini, vaše će se mentalno stanje odraziti na tijelo – i obrnuto. Rekreacija minimalno 2x tjedno i okruženje ljudima koji vam donose pozitivnu energiju, umanjit će dozu stresa u vašem tijelu i održati zdrav i funkcionalan imunološki sustav.

Mnogi su načini za podizanje imuniteta, a sastojci i recepti svima su nadohvat ruke. Ono što nam često nedostaje je volja za pripremanjem. Shvatite savjete kao brigu za vaše zdravlje te počnite djelovati prije nego dođe do oboljenja i poteškoća. 2 minute dnevno za čašu vode, žlicu meda ili razbijanje jajeta ne oduzima mnogo od vašega dana, ali doprinosi mnogo vašem životu.

Irena Hranjec, instruktorica Krav Maga centar Zagreb

Pročitaj i:

Prehlada

Pet savjeta za proljetni maraton

Benefiti u svakodnevici