Datum objave: 06.02.2017

„Želim skinuti kile“ najrašireniji je stav kad je riječ o motivaciji za trening. No može li gubitak masnih naslaga biti jedini razlog našeg vježbanja? Ljeto se bliži kraju, ali trebamo li zbog toga prestati trenirati?

Moramo priznati da je gubitak masnih naslaga dobra i poprilično jaka motivacija za početak treninga, ali ukoliko je to i glavna motivacija - za sobom nosi loše strane. Prije svega, motivacija koja si zadaje brz i visok cilj u kratkom vremenu, najčešće je i sama kratkoročna. Brzo se gubi po ispunjenju cilja ili pri prvoj većoj prepreci. Takve odluke najčešće su u pratnji naglih dijeta i uskraćivanja hrane. Da se razumijemo, za osobu koja je nezadovoljna svojim izgledom, pohvalno je da radi na tome da postigne ono što želi, ali tu se mogu javiti 2 moguća problema: nakon gubitka „viškova“ prekid vježbanja ili trajno nezadovoljstvo unatoč postignutom cilju, koje prelazi u krajnosti pogubne za zdravlje. Što to znači? Cilj nam ne bi trebao biti samo izgled. Moguće je izgledati kao lice s naslovnice, imati izgrađeno tijelo, biti u top formi, ali u tim težnjama treba imati ravnoteže i pravo usmjerenje uz trenera ili vlastito obrazovanje - da težnja za savršenim izgledom ne bi prerasla u raznorazna izgladnjivanja, oštećenja tijela i poremećaje u prehrani. Kako onda postići tu ravnotežu?

Zdravlje je na prvom mjestu.

Niti jedna dijeta ili krajnost radi postizanja fit tijela za plažu i sl. ne smije ići protiv dobrobiti i zdravlja. Ako postavite zdravlje na prvo mjesto, onda motivacija za treningom i zdravom prehranom ostaje trajna i cijele godine. A ako imate motivaciju treninga cijele godine, onda imate i fit tijelo cijele godine. Dakle, pod pojmom fit valja smatrati cjelokupan paket dobrobiti za zdravlje, ne samo mršavljenje.

Postavi prave razloge.

Je li razlog gubitka kilograma slika photoshopiranog modela s naslovnice ili zdravo tijelo i samim time dobar izgled. Nije sve u izgledu tijela, nego najprije u dobro, ravnoteži prehrane i treninga koje tijelo drži funkcionalnim, snažnim i izgrađenim. Pravilno postavljanje prioriteta donosi dugotrajne i, zasigurno, efikasnije rezultate.

Voli svoje tijelo.

Nezadovoljstvo izgledom ne smije prerasti u mržnju svog tijela. Zaboravi sve komplekse ili strahove što će ljudi komentirati o tvojim nogama, trbuhu, stražnjici, rukama i sl. Lijep/a si, zaista jesi. Prvo budi lijep/a sebi, a kad to postigneš onda idi za svojim ciljevima, gradi tijelo i treniraj koliko je tebi cilj, nema natjecanja tko će prije smršavjeti i imat ćeš puno više strpljenja u samom treningu.

Osjećaj se dobro.

Treniranje ne smije biti muka koju trebaš proći do savršenog izgleda. Uživaj u samom treningu: treniraj da se osjećaš dobro, da si zadovoljan izgledom, a da si dobro i emocionalno i duševno. Trening donosi spektar prednosti za tijelo i um.

Zadrži motivaciju.

Mnogo je razloga za trening: biti zdrav/a, naučiti samoobranu, biti snažan/na, biti fit, osjećati se dobro, rasteretiti se od stresa itd. Neka onaj novogodišnji moto ODLUKA -> DOSLJEDNOST -> POSTUPNOST -> USTRAJNOST ostane prisutan i nakon ljeta.

 

Irena Hranjec, instruktorica Krav Maga centar Zagreb

Pročitaj i:

odlučna od početka do kraja

5 razloga zašto bismo stoj na rukama trebali uvrstiti u svoj trening