Stoj na rukama Datum objave: 20.07.2017

Stoj na rukama je dosta podcijenjena vježba, a razlog tome je što većina ljudi misli da ga jednostavno ne može izvesti. To uglavnom nije točno jer ga većina ljudi može izvesti već iz nekoliko pokušaja, posebno uz asistenciju, odnosno uz pomoć zida.

  • 1. Stoj na rukama povećava snagu gornjeg dijela tijela

Malo koja vježba vam može pomoći da u relativno kratkom vremenu ojačate gornji dio tijela, kao stoj na rukama. Ako ste početnik, vjerojatno će vam se nakon nekoliko sekundi početi tresti ruke i morat ćete se spustiti, ali ako to ponovite nekoliko puta za redom, u vrlo kratkom vremenu izdržat ćete 30-ak sekundi. Nakon toga možete dodavati vrijeme ili s raznim varijacijama otežavati vježbu. Nakon otprilike 20 treninga, osjetit ćete značajno povećanje snage gornjeg dijela tijela.

  • 2. Stoj na rukama poboljšava balans, a balans je ključan za prevenciju ozljeda i bolnih stanja

Oni koji su probali napraviti stoj na rukama, znaju da osim snage u gornjem dijelu tijela, trebaju i dobar balans. Naravno taj balans uključuje kontrolu mišića, kako bi se uspjeli zadržati u toj poziciji. Dobar balans je ključan u prevenciji ozljeda.

  • 3. Stoj na rukama poboljšava raspoloženje

Stoj na rukama potiče bolju prokrvljenost mozga, reducira proizvodnju hormona stresa, kortizola te ima smirujući efekt, posebno u trenutcima kada smo izloženi visokoj razini stresa.

  • 4. Poboljšava snagu srednjeg dijela tijela (trbušnog zida i donjeg dijela leđa)

Kako vas stoj na rukama prisiljava da aktivirate mišiće trupa, posebno ,,cora" uključujući fleksore kuka, ,,zadnje lože" i bedra, možemo slobodno reći da će nam stoj na rukama pomoći u smislu otklanjanja ili barem ublažavanja boli koji mnogi osjećaju u donjem dijelu leđa.

  • 5. Stoj na rukama ima dobar utjecaj na kosti, kralježnicu i cirkulaciju

Kako je stoj na rukama primarno vježba za razvoj snage, stabilnosti, mobilnosti i balansa, ima povoljan učinak na čvrstoću kostiju, bolju funkciju kralježnice i zglobova, ramena, lakta i ručnih zglobova.

Na kraju, ali ne manje važno, stoj na rukama sa svim svojim varijacijama može biti izrazito zabavna vježba i pomoći vam da probudite dijete u sebi, a za to nikad nije kasno.

Stoj   na rukama:

  • 1) Priprema za stoj - sklek na zidu
  • 2) Stoj na dvjema rukama - prsa prema zidu
  • 3) Stoj na dvjema rukama - leđa prema zidu
  • 4) Stoj na dvjema rukama - bez potpore zida
  • 5) Stoj na jednoj ruci - bez potpore zida

 

Autor: Marijan Škiljić, glavni instruktor
Krav Maga Hrvatska