Upoznajmo svoje borbeno razmišljanje i mentalno kondicioniranje Datum objave: 07.09.2017

Postoje neka bitna pitanja kad je riječ o borbenom razmišljanju:

  • Koje su najbolje vježbe za razvoj dobrog borbenog razmišljanja?
  • Što se događa pod stresom?
  • Kako trebaš trenirati za fokus na određeni zadatak?
  • Koje su najbolje tehnike za opuštanje?
  • Kako postati bolji u aktiviranju i smirivanju vlastite agresije?

Misliš da imaš dobre odgovore? Slijedi blog koji bi ti mogao dati odgovore na ta pitanja.

Tommy Blom pisao je u svom postu, KMG drže četiri potpornja koja neprekidno treba usavršavati: tehnički, taktički, mentalni i fizički. Ako je jedan od njih nedovoljno razvijen, onda se sve ruši u jednu stranu. Tu u priču ulazi tvoj trening borbenog razmišljanja.

Kad je riječ o razvoju mentalnih vještina, onda se obično radi o pet strategija mentalnog treninga. To su:

  • vizualizacija
  • postavljanje ciljeva
  • pozitivno poruke
  • borbeno razmišljanje (hrabrost, odlučnost, agresija)
  • opuštanje

Koristi te strategije i razvit ćeš:

  • samopouzdanje
  • kontrolu fizičkog uzbuđenja
  • kontrolu pozornosti (fokusiranje i širenje pozornosti)
  • imaginaciju ili vizualizaciju
  • posvećenost (zadacima, ciljevima)
  • pozitivan stav i odlučnost da ostaneš u dobroj fizičkoj kondiciji

Razvijaj borbeno razmišljanje tako što ćeš raditi na svojoj odlučnosti, vještini donošenja odluka ili treniraj Krav Maga.

Svrha svih tehnika mentalnog kondicioniranja je da utišaš unutarnji dijalog u svojoj glavi i da postaneš sve bolji u samokontroli s boljim fokusom.

Primjer vježbe

Poprilično jednostavna vježba izgledala bi ovako.

  • Zatvoriti oči i vizualizirati svog napadača (po mogućnosti većeg i jačeg od sebe).
  • Promijeniti sliku napadača u crno-bijelo. Jednostavno slici svog napadača oduzmeš boje.
  • Micati se u prostoru i smjestiti napadača u kut, u crno-bijeloj i manjoj verziji.
  • Kad se ovo odradi, umjesto zastrašujućeg lika, pred nama stoji mala verzija bezbojnog patuljka koji se više ne čini toliko strašnim.

Potrebno je neko vrijeme da se trenira mentalno kondicioniranje. Rezultati neće doći instantno, no svakako ćeš vidjeti nekakvih poboljšanja u svojim stavovima.

To je tehnika iz NLP-a (Neurolinguističko programiranje). Pomaže u kontroli misli. To je jedna vrsta mentalnog treninga koji koristi kao nadopuna redovnog Krav Maga treninga.

Krav Maga uči svoje instruktore da poučavaju svoje polaznike kako

  • poboljšati donošenje odluka pod stresnim okolnostima
  • koristiti sve svoje snage prilikom nasilnih i nenasilnih sukoba

Da bi se to postiglo, potrebno se fokusirati na tri aspekta fizičkog i mentalnog treninga:

  • hrabrost, mentalna čvrstoća i agresija
  • opuštanje i fokus
  • samokontrola

Zašto je važno trenirati borbeno razmišljanje?

Iznimno je bitan rad na vještinama koncentracije. Tako se postiže razumijevanje stresa i pregled različitih reakcija na stres. Vrlo je korisno upoznati svoju reakciju na različite probleme. Puno može pomoći jasan pregled mentalnih i fizičkih reakcija osobe koja osjeća situacije borbe ili samoobrane i normalni slijed odgovora koji ljudi prolaze u prijetećoj situaciji.

Da bi upotpunio znanje, trebaš:

  • imati petlju da opažaš-orijentiraš-odlučiš-reagiraš (OODA, observe-orient-decide-act),
  • posjedovati mentalna skladišta
  • znati smiriti kognitivne pobude (pozornost ti privlači stimulans sa snažnim emocijama)

Tako dobivaš mnogo praktičkih metoda / drilova za:

  • trening koncentracije, fokusa
  • neutralizaciju destruktivnih emocija
  • minimizaciju stresa
  • pozitivne poruke
  • usmjeravanje pozornosti

Poanta:

  • Budi prisutan ovdje i sada!
  • Fokusiraj se na tekuće događaje!
  • Vježbaj disanje!
  • Koristi tehnike opuštanja radi održavanja fokusa tijekom stresnih situacija.

 

Autor: Ole Boe, dr. psihologije i Krav Maga instruktor

Pročitaj i:

Mentalni trening

Konfliktna komunikacija